Παιδική διατροφή

Η διατροφή των παιδιών παρουσιάζει ιδιαιτερότητες σε σχέση με εκείνη των ενηλίκων κι αυτό γιατί μέχρι την ηλικία των 18 ετών αναπτύσσονται σωματικά.

Σωματικές αλλαγές όπως η εμμηναρχή στα κορίτσια και η ενήβωση στα αγόρια επιφέρουν ραγδαίες αλλαγές στην φυσιολογία του σώματος και μεταβάλλουν τις θρεπτικές ανάγκες του. Η ομαλή ανάπτυξη σε υγιή αλλά και παιδιά με χρόνια νοσήματα (διαβήτης τύπου Ι, Παχυσαρκία, πολυκυστικές ωοθήκες, υποθυρεοειδισμός) και ειδικές ανάγκες, προϋποθέτει σωστή διατροφή, καθορισμό ισορροπημένων διατροφικών συνηθειών και επαρκή πρόσληψη απαιτούμενων θρεπτικών συστατικών.

Το γραφείο μας ασχολείται ιδιαίτερα με την σίτιση παιδιών σε συνεργασία με τον παιδίατρό σας.

Διενεργούμε εξειδικευμένες μετρήσεις Εργοσπιρομέτρηση – Βιοηλεκτρική Εμπέδιση με πρωτόκολλα για παιδιά.

Γνωρίζετε ότι σε κάθε φάση ανάπτυξης οι θρεπτικές ανάγκες των παιδιών σας μεταβάλλονται.

Διάφορα τρόφιμα είναι δυνατόν να εκληφθούν ως «εχθροί» από τον οργανισμό και να κινητοποιηθεί το ανοσοποιητικό μας σύστημα για την αντιμετώπισή τους. Τέτοια είναι συνήθως το αυγό, η σόγια, οι ξηροί καρποί, θαλασσινά, γάλα κ.α Απαιτείται προσοχή στην διερεύνηση της αλλεργίας και γίνεται συχνά με την συνδρομή αλλεργιολόγου.

Στο γραφείο μας εφαρμόζουμε ειδικό πρωτόκολλο αποκλεισμού κι επανεισαγωγής για τον καθορισμό των τροφών που λειτουργούν ως αντιγόνα (αλλεργιογόνα) αλλά και τον σχεδιασμό υποαλλεργικής διατροφής.

Κάθε μορφή καρκίνου προκαλεί διαφορετική συμπτωματολογία η οποία εξαρτάται από το όργανο που νοσεί, από την θεραπευτική προσέγγιση του ογκολόγου (χημειοθεραπεία/ ακτινοθεραπεία/
χειρουργική αφαίρεση) και την εν γένει κατάσταση υγείας του ασθενούς. Η σοβαρή ιδιαιτερότητα στα παιδιά έγκειται στην ταχύτητα ανάπτυξης των καρκινικών κυττάρων και στις σοβαρές παρενέργειες της θεραπείας.

Η λανθασμένη εικόνα σώματος οδηγεί αρκετούς συνανθρώπους μας σε ασιτία ή υπερφαγία θεωρώντας ότι είναι παράλογα υπέρβαροι (ενώ δεν είναι) ή σύνδεση του φαγητού με το συναίσθημα αντίστοιχα. Άλλες ψυχο-παθολογικές καταστάσεις της ίδιας κατηγορίας είναι η ορθορεξία, αποφυγή τροφικών ομάδων χωρίς παθολογικό υπόβαθρο και το binge-eating.

Πρόκειται για δυσανοχή στο συστατικό του γάλακτος την λακτόζη λόγω έλλειψης του ενζύμου λακτάση που διασπά τον εν λόγω δισακχαρίτη σε γλυκόζη και γαλακτόζη. Προκαλεί πόνο και φούσκωμα χαμηλά στην κοιλιά μετά την κατανάλωσή προϊόντων που περιέχουν γάλα. Υπάρχουν διάφορα επίπεδα δυσανοχής και αλλεργίας με ανάλογη βαρύτητα στην συμπτωματολογία.

Στο γραφείο μας διερευνούμε προσεκτικά και διαμορφώνουμε ειδικό διαιτολόγιο για πλήρη ανακούφιση από την επώδυνη συμπτωματολογία.

Πρόκειται για την δυσανεξία στην γλουτένη (για την ακρίβεια στην γλειαδίνη) συστατικό του σιταριού. Προκαλεί ήπια έως και σοβαρά συμπτώματα από το γαστρεντερικό σύστημα όπως : διάρροια, πόνο, αιματηρές κενώσεις, φούσκωμα και έξω-εντερικές όπως: αδυναμία, ζάλη, πονοκέφαλο, πόνο στις αρθρώσεις , καθυστέρηση ανάπτυξης στα παιδιά, δυσκολία σύλληψης στις γυναίκες που προσπαθούν να τεκνοποιήσουν, τριχόπτωση κ.α.

Οι σύγχρονες μελέτες στο σύνολό τους συμφωνούν ότι τα παχύσαρκα παιδιά θα εξελιχθούν σε ποσοστό >70% σε παχύσαρκους ενήλικες με όλα τα προβλήματα υγείας που συνεπάγονται.

Στο γραφείο μας εφαρμόζουμε σοβαρή διερεύνηση των αιτιών που πιθανόν προκάλεσαν την συσσώρευση παραπάνω κιλών, διενεργούμε εξειδικευμένες μετρήσεις Εργοσπιρομέτρηση – Βιοηλεκτρική Εμπέδιση, με πρωτόκολλα για παιδιά.

Ο Σακχαρώδης Διαβήτης Ι είναι μια χρόνια νόσος που οφείλεται στην ανεπάρκεια ινσουλίνης (ορμόνη που ρυθμίζει τα σάκχαρα στο αίμα) από το πάγκρεας. Απαιτεί έγχυση ινσουλίνης ενέσιμα, διάφοροι τύποι ινσουλίνης με διαφορετική δράση χρησιμοποιούνται για την ρύθμιση των σακχάρων σε ημερήσια βάση.

Κανένα σχήμα ινσουλινο-θεραπείας δεν μπορεί να είναι επιτυχές αν δεν συνδυαστεί με ένα δομημένο πρόγραμμα διατροφής πρώτα.

Επικοινωνία

Ευθύμιος Β. Γκότσης,DVM

Κλινικός Διαιτολόγος BSc, MSc

ΔΕΧΕΤΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΥ